Saturday, June 18, 2011

I'm already addicted to it.... (-_-')

Curhat by I E Z S M Y at 6/18/2011 10:38:00 PM
.

terasa macam dah ketagih ber-boling pulak. terima kasih pada si dia sebab tak sudah2 main boling, sampai aku dah ter-jatuh cinta pada nya. NYA merujuk kepada boling bukan si dia. harap maklum.

boling adalah salah satu sukan, sukan dalaman atau indoor sport. sukan apa tak keluar peluh pun!? sapa kata tak keluar peluh? berpeluh kot main boling ni. sebab bila bola asyik ke longkang je, kita akan jadi hangen, hidung kembang kempis tahan marah n malu.. Hape pon tak boleh!! eh tetiba. hehe. bila hangen kelenjar2 adrenalin akan memproses peluh, maka keluar lah ia even dalam boling tu ada aircond. ok aku merepek.

boling ada kelebihan jugak tau.. setiap sukan ada kelebihan, kena lah rajin meng-google apa kelebihan sukan yang kita minat tu.. bukan sekadar tau main je kan.. ha ni yang aku jumpa..


1. 30 minit bermain boling boleh membantu membakar kira-kira 150 kalori (bagi wanita yang mempunyai berat di antara 50-55kg). Jumlah pembakaran kalori ini sama nilainya dengan melakukan aktiviti berbasikal dengan santai atau 30 minit berkayak. Semakin lama jangka waktu permainan anda, semakin banyak kalori yang dibakar dan sekaligus membantu anda mengurangkan berat badan.

2. Keseronokan dan rasa santai semasa bermain boling juga dapat membantu kita lebih tenang dan bertenaga. Bermain boling sama serperti membuat senaman lain kerana aktiviti ini dapat membakar lemak bagi yang ingin menjaga kesihatan dan tubuh badan yang diinginkan.

sumber


People find many advantages when bowling. Playing the sport on a regular basis will enable a person to develop a fitness activity by learning how to balance and coordinate body movements. The bowling executions a person uses provides exercise through walking and swinging of the arms. It not only provides good body exercise for the arms and back, but the joints, fingers, hips, and legs as well. The muscles limber up when a person bowls on a regular basis, keeping the body in good condition.

sumber




haa kan best tu. boleh kurang kan berat badan lagi. di samping itu juga, boleh kurang kan duit dalam wallet anda. ye dak? hahaha! tak payah la main selalu, 1,2 kali seminggu ok lah. kalau hari2 memang kempis duit korang nanti. jangan salahkan aku pulak. aku tak suruh korang main hari2 pun.



ok lah tu je.





bai!!





2 curhat:

Lina on Tuesday, June 21, 2011 8:50:00 AM said...

ohhh klu cam tu bole kita buat tournament haha

I E Z S M Y on Tuesday, June 21, 2011 9:18:00 AM said...

ohh boleh ajee..haha.

 

The memorable memory.. Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting