Sunday, September 12, 2010

Si dia tanya saiz cincin??

Curhat by I E Z S M Y at 9/12/2010 03:36:00 PM
hari ni saya bermalas malasan atas katil..biasalah hari cuti kan, nak bangun lambat sikit.ihikhik. tiba2 kawan kolej saya datang rumah..Ya Allah! dah serabai nih..sabau je lah. ok layan aja..borak2 gosip2..yup tu mesti, tak wajib, tapi akan terkeluar sendiri dari mulut tanpa di paksa. dan telinga yang mendengar pun suka je. =D borak punya borak, ok kitorang nak balik dah. petang ni nak kuar, nak ikut? ok jugak, sila mesej 1 jam awal ye..hehe. sindrom bersiap lambat. normal ok bagi perempuan..lalalaaa...

then si dia mesej, dah sampai gemas. oh lupa, si dia pergi gemas hari ni, dengan maknya pergi rumah sedara kot..

ohh dah banyak melalut. pasal tajuk entry, macam ni ceritanya. sedang2 saya bermesej dengan si dia, tiba2 si dia tanya...

si dia: saiz cincin sayang 13 kan?
saya: (atas kepala dah banyak tanda soal, dalam hati cakap apsal tiba2 tanya pasal cincin2 nih, ok saya reply..) ikut jenis cincin lah, kadang2 13 tu longgar.nape?
si dia: oh ok..tak ada apa saja tanya.
saya: (mode tak puas hati) apsal tiba2 tanya pasal cincin ni?macam pelek je.
si dia: tak de lah, senang nanti abang nak carik cincin dah tau saiz.
saya: ohhh...tapi kadang2 saiz 11 pun muat jugak.
si dia: tu jari ke lidi?
saya: (cinabeng lidi dia kata huhu) tengah2.heh. antara 11,12,13. kalau nak tau abang ukur jari kelingking abang, tapi paras tulang tengah tu je.paham kan?
si dia: ohhhh ok paham..ok lah, abang nak lelapkan mata jap..

ok..tapi dalam kepala still tak puas hati kenapa tiba2 tanya saiz cincin..hmmm.....tiba2 teringat pasal ni, orang dulu2 kan kawin mak ayah yang tentukan. so nak beli cincin diorang akan ukur kat jari kelingking si lelaki tu, sebab saiz jari kelingking si lelaki lebih kurang sama dengan saiz jari manis si perempuan. so kalau nak beli cincin tanpa si perempuan, macam tu la diorang nak agak. tapi sekarang, nak beli cincin dah kena bawak si perempuan, bukan sebab ngam kat jari ke tak, tapi sebab berkenan ke tak.. ye lah perempuan kan cerewet, nak mata diamond la, nak bentuk macam ni lah, kale macamtu lah, batu zamrud lah sapphire lah..besar gedabak nak bagi orang silau dari jauh. =D macam2.

perasan tak saya mintak si dia ukur cincin kat jari kelingking tapi paras tulang tengah tu je. haha. sebab, jari si dia tu debab2, cincin yang saya pakai sekarang kalau di ukur, sampai paras situ je. tak boleh nak sampai bawah. hihi..

sekarang, biar si dia yang mulakan dulu, saya tunggu aja.. macam princess tunggu ciuman prince charming tu..hihi..ok dah mula berfantasi pulak dia nih.cukup2..

ok dah..daaaa

notasajatambah: nothingtoadd =)

0 curhat:

 

The memorable memory.. Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting