Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, September 22, 2010

Pasangan Serasi

Curhat by I E Z S M Y at 9/22/2010 11:28:00 PM
okeh..entry kali ni tak ada cerita pasal tunang2 or apa2 preparation..saya tak buat apa2 lagi..cuma sedikit update, sabtu ni hantar baju untuk tambah manik, pikir nak jahit sendiri, tapiiii....ok lupa kan kalau jahit sebijik manik sehari.4 tahun belum tentu siap. =D then, survey cincin. dah tu je..

mari memulakan bebelan. (^_^)

Kepercayaan sekadar satu panduan

Ahli psikologi Barat, Dr. Kevin Leman membuat huraian mengenai hubungan pasangan mengikut urutan dalam keluarga.

Terpulanglah kepada anda sama ada mahu percaya atau tidak:

Sulung - Bongsu

Kombinasi paling serasi. Si sulung dapat mengajarkan pasangannya, untuk bertindak lebih teratur dan dewasa, terutama saat menghadapi masalah serius. Sementara, si bongsu dapat seimbangkan sikap serius si sulung dengan mengajaknya bersantai atau sekadar duduk sambil berkhayal mengenai masa depan.

sila baca dengan teliti...........KOMBINASI PALING SERASI.............vangga kejap!haha =D huda, we're in the same boat! (^,^)

almost betul apa yang di huraikan. saya yang bersifat ke-anak anak kan @ budak2 @ kanak2 ribena ini memang perlu di ajar. kadang2 keras kepala, kadang2 degil, kadang2 ish budak ni memang nak kena ajar lah. terlebih ajar betul. ish ish. (-_-)
dan saya perlu kurangkan perasaan serius melampau si dia itu dengan bersuka ria bergelak ketawa bersenda gurau supaya si dia lebih banyak ketawa dari ketatkan otot mulut dengan berserius. menyampah okeng tengok muka si dia ketat aja. huhu.


senang kata, kami saling memerlukan, jika si dia marah, saya akan sejukkan si dia. saya tak suka orang marah lama2. hee. =) tapi kalau saya yang marah, huh si dia tak akan pujuk kecuali kalau memang dia yang buat saya marah. itu pun pujuk ala2 nak tak nak aje. so pandai2 la saya sejukkan diri sendiri. hampeh betul. gaduh tu kira normal, mana ada pasangan yang tak bergaduh. eh mungkin ada, sapa tau kan. hmm macamana yek couple tak pernah gaduh, mesti romantik bahagia betul agaknya kot. hihi. so kalau nak bahagia, bergaduh lah. kerana dari situ anda boleh tahu kelemahan or kelebihan masing2. atau....perangai pelik pasangan anda. haha. tapi jangan la gaduh setiap saat, tu dah kronik tu. confirm tak sesuai jadi couple. say babai je lah.


ohh..cat addict sekejap. comel tengok diorang gaduh. hahaha. =D

saya bukan nak membandingkan dengan pasangan lain, mungkin ada yang lagi bahagia dari kami, cuma sila terima pasangan anda seadanya. kalau si dia terkurang sesuatu yang itu, mungkin dia lebih sesuatu yang ini. tak ada seorang yang sempurna melainkan ALLAH swt. ingat ok. kalau pasangan anda itu tak cantik/hensem, tapi hati baik, pilih la yang berhati baik. itu lebih bagus.

just like us (^_^)

ok dah.daaaa

notasajatambah: i love the way he is. =)

0 curhat:

 

The memorable memory.. Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting