Thursday, March 8, 2012

Lafaz Akad.

Curhat by I E Z S M Y at 3/08/2012 08:50:00 AM
pernah tengok tak akad nikah di lafazkan dengan baca skrip?


sebelum kahwin, semasa nak setelkan legal form dengan kadi, kadi tu ada pesan pada kami dan ayah aku.


"akad nikah baca skrip biasanya tak berapa ikhlas, sebab dia baca akad tu atas kertas je. kalau dia lafaz tak baca skrip, tu lagi ikhlas sebab keluar sendiri dari mulut dia."


bila pikir balik betul jugak. aku beria suruh si dia baca skrip, sebab si dia ni gabra gelabah. bila gabra memang cepat lupa. banyak kali dok mengomel takut kadi tanya dia macam2 soalan sebelum akad. haihh macam lah aku ni PA tok kadi tu kan tau apa soalan kadi nak tanya.

tapi Alhamdulillah, dengan sekali lafaz, dia berjaya lafazkan tanpa skrip. even ada pause sikit kat tengah2 tu, tapi sah jugak. ehe. lega mak noks..

*********************************

pagi tadi dengar radio, oh hari ni hari wanita rupanya.

" ha bang, hari wanita lah hari ni.. hari saye, hari saye.. hiii.." sengehhh..

"yeh? so?" mata menjeling sambil angkat kening sebelah.

fine!

SELAMAT HARI WANITA!



ok bai!




maaf entry rojak lagi hari ni.


0 curhat:

 

The memorable memory.. Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting