Wednesday, March 21, 2012

ia agak menakutkan.

Curhat by I E Z S M Y at 3/21/2012 11:40:00 AM


zaman kanak-kanak sekarang agak membahayakan dari zaman kanak-kanak dulu.



poor them. nak pegi kedai depan rumah pun bahaya. yang menculik, membunuh, membakar pun dah tak ada kerja lain agaknya. apa kejadah entah culik anak orang lepastu hapuskan terus konon hilang bukti macam boleh terlepas dari kena tangkap. gila. mereng. sengal. get a life la oi! dari kau culik budak baik ko gi meniaga goreng pisang tak pun eskrem kat tepi jalan. budak2 kan suka eksrem. tak paham aku ada kerjaya menculik orang ni.


it's so different compared to my age. masa sekolah rendah, aku siap boleh lepak rumah kawan petang2, pegi sorang2 naik basikal with no worries. see? no worries. siap kena kejar ngan lembu lagi. see? no worries at all. lembu tu meroyan kejar aku pulak. panjat pokok rambutan tu perkara biasa. baru ada life camtu bro! hehe. zaman kanak-kanak aku yang sangat meninggalkan memori sampai sekarang. kalau boleh nak undur balik. haih..


tapi zaman sekarang? sikit2 hilang. sikit2 culik. who's fault is that? everybody I guess. aku rasa budak2 sekarang kena belajar silat or taekwando. tapi anak kecik 1,2,3 tahun macamana? kena kurung dalam rumah main Ipad 3 je. tapi dalam rumah pun kadang2 bahaya jugak. haihh.. sedeh.












zaman anak aku nanti macamana? eh? hehe.







jadinya sekarang tak boleh minum teh pulak adohainye punnn..


2 curhat:

RJ Beena on Wednesday, March 21, 2012 12:57:00 PM said...

tak boleh minum teh ? ehemmm ;p
tu la, da banyak kes camni atlast xbg anak2 g mane2 sndirian, then diorg nnt xpandai bdikari, jd penakut n mcm2...

I E Z S M Y on Thursday, March 22, 2012 4:07:00 PM said...

minum teh jadi pening pulak. huhu. pelek.

tu lah, kesian budak2 skang, memang asik kena buli je la camtu.

 

The memorable memory.. Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting