Sunday, February 6, 2011

Foods Heaven

Curhat by I E Z S M Y at 2/06/2011 08:56:00 PM
Food loves me! iihhii tetiba. (^_^)

malam semalam bersamaan 5 Februari 2011, mak abah kaklong dan saya keluar bermakan malam di luar. perkara ini di usulkan oleh kaklong, yang tiba2 bertanyakan kat mana tempat makan best kat kuantan? weh apsal ayat skema pulak ni? cettt! saya pun cakap la ikan bakar. tu kan trademark outsiders kalau datang kuantan mesti bawak gi makan ikan bakar kan, kan?kalau salah tolong betulkan..heeee =B

tapi tiba2 saya teringat yang abah pernah cakap teringin nak makan satay. so saya pun bagitau pada kaklong, dia pun ok. so, first in my mind adalah Terminal Satay Zul. the best satay in Kuantan. i guess. hehe. lepas maghrib terus gerak ke sana. tapi.....sesampainya kat situ....

T______T

it's FULLY seated. FINE!

tambah lagi ada customer yang tengah beratur tunggu giliran nak makan situ. hampeh tul. yup, satay zul memang selalu penuh. FINE! dah tau selalu penuh apsal tak booking dulu? FINE! salah sendiri. T__T
perhatian pada outsiders yang teringin makan satay zul dan dalam kuantiti orang yang ramai, sila tempah meja seawal yang boleh, kalau tak kempunan. okeh.

teruskan.

kemudian, saya terus teringat eh ada satu lagi restoran satay baru kat kuantan ni, boleh la kot cuba. so terus ke sana. this is the place........ (^_^)

Restoran Sate Ketupat

nak tengok peta, klik gambar untuk besarkan =)

credit picture from FB Restoran Sate

ia adalah sate kajang yang ada ayam, daging dan terbaru kambing. untuk ayam dan daging RM0.70, tapi kambing RM0.90. harga yang agak berpatutan. selain sate, restoran ni ada nasi lemak jugak.

ini gambar yang saya amik, maaf kualiti agak kureng, sebab pakai hp, dan keadaan yang agak gelap. heeee =)

ayam

daging

kuah kacang dan ketupat

yang tengah tu adalah sambal, kuah kacang kan biasanya agak pedas sebab dah campur sekali dengan lada etc kan, tapi kat sini dia asingkan, mungkin sebab untuk budak2 yang tak makan pedas..

konon nak cuba nasi lemak, tapi kekenyangan makan sate pulak. T__T

dah habis makan tetiba, ada makhluk TUHAN paling C O M E L ni mengendeng mintak makanan.

jangan la amik gambar, saya maluuuu...uuu....

mata bulat dan besar, comeelll!!! tapi apsal kau tunduk muka? cett!

gubu gila okeh! ekor kembang setaman, dalam gambar tak nampak pulak. heee. tapi tak kan kucing gebu macam ni tak ada orang yang punya kot. hmmmm =/

okeh babai!


notasajatambah: teringin nak makan western pulak heeeee (^_^)


2 curhat:

Lina on Monday, February 07, 2011 5:08:00 PM said...

wahhh...bestnyer makan2 rugi x join...sedap jg sate ketupat tu tp x setanding sate zul hehe

I AM ME on Monday, February 07, 2011 11:44:00 PM said...

org kol xangkat..hehe. sedap eh sate zul tu, tp penuh sgt org. hampeh tul..huhu

 

The memorable memory.. Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting