Daisypath Anniversary tickers

Monday, October 24, 2011

Wedding Preps - Invitation Card

Curhat by I E Z S M Y at 10/24/2011 01:41:00 AM
.

well, minggu ni kononnya nak ke KL to buy all those wedding things, but due to something that I cant avoid, it'd been postpone to the time that I even know when. hehe. but definitely dalam masa terdekat lah.


so this week I spend my time to design my invitation card. eh cop, OUR invitation card. terlupa pulak dah. hehe. buat masa sekarang ni, aku punya dah ada 5,6 design.. dan si dia pun lebih kurang 5,6 design jugak. tunggu masa nak tunjuk kat si dia, mana yang ok. then proceed with the next step. 1 kad ada 5,6 design, fuhhhhhh.. (@_@)


kenapa tak tempah kat kedai??
well, aku bukan tak suka tempah kat kedai.. tapi aku kurang suka yang design cliche ada tepak sirih, tengkolok, keris bla bla lala.. bagi aku oh my old fashion nya! bayar mahal2 tapi design macam tu je? tak berbaloi lah.


kan boleh design ikut kehendak sendiri, tak semestinya kena letak tepak sirih, tengkolok bla bla lala tu..?
yes I know, tapi adakah ia betul2 mengikut kehendak kita? dalam 100%, maybe only 70 or 80% je yang betul2 memuaskan hati kita. selebihnya? adalah yang kurengg sikit kat mana2 kan. kalau still ada masa lagi untuk di baiki, ok lah. take the time. tapi kalau dah tinggal sebulan sebelum majlis, boleh ke? masa tu dah sepatutnya edarkan kad kan. jadi nak tak nak terpaksa la terima design yang agak kurengg tu..



kenapa nak design sendiri?
I have the capability to do it on my own. aku boleh matchkan kale yang aku suka, aku boleh cuba try test words yang sesuai. sebab aku agak cerewet dalam hal2 macam ni. kalau aku tempah kat kedai aku asyik terfikir macamana la kad aku nanti. cantik ke tak ok ke tak, dan kurang masa nak memantau keadaan kad tu. ye lah tak kan tetiap hari nak gi tengok progress dia kot. *wohh obses nya kauu?? so untuk memuaskan diri sendiri, I do it on my own. aku boleh nampak apa yang tak kena tak cantik on the spot. dan aku boleh repair terus. tak lah buang masa sangat kan?


dan aku rasa design sendiri, carik kedai printing mana2 yang bagus, print aja lagi jimat. so kita just bayar cost print dan kertas je lah kan. jimat tak? compare to design, print, kertas kat kedai kad kawin. kalau nak design cantik, unik2 guna gambar sendiri of course diorang caj mahal kan? sebab apa mahal? nak design satu kad tu kena come out dengan 5,6,7 design berlainan. diorang caj servis berfikir sekali. ahaha. aku rasa lah, sebab yang aku buat sekarang pun macamtu, buat banyak2, dah sampai masa pilih mana yang paling cantik.


jadi bakal pengantin semua, think wisely mana yang bagus dan jimat. this is just my opinion ok. I'm comfortable with dyi-ing. It's more satisfying.





ok bai!






lalalalaaa~~~





0 curhat:

 

The memorable memory.. Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting