Monday, August 15, 2011

Soalan Berantai / Berangkai

Curhat by I E Z S M Y at 8/15/2011 04:15:00 PM
.




e'eh anak kau? berapa tahun ni?



**



e'eh dah beso, bila nak sekolah?



**



upsr berapa A?



**



pmr berapa A?



**



spm berapa A?



**



sambung belajar kat mana?



**


oo dah abis belajar.. dah keje ke belum?


**


keje kat mana?



**



sebagai apa? gaji berapa?



**



dah berpunya ke?



**



bila nak kawin?



**



bulan madu kat mana?



**



dah berisi ke belum?



**


abangnya dah beso, bila nak tambah lagi?



**



takkan dua je anak? taknak tambah lagi?


**



dan lagi, lagi, lagi.. kalau korang ada idea tambah la sendiri yek..haha.




******************************



soalan berantai yang biasa di tanya oleh orang2 jiran2 sedara mara atau makcik2 yang kononnya sangat rapat iaitu yang kepochi dan terlalu mengambil berat mengalahkan kaum keluarga kita sendiri.

sedikit tips: kalau taknak jawab soalan2 macam ni, cuba2 elakkan diri dari berjumpa dengan makcik2 ni. kalau terjumpa jugak, cakap je tiba2 sakit perut dan nak gi jamban.




ok bai!




sekadar berkongsi. tak ada kena mengena dengan makcik2 jiran2 sedara mara sesiapa pun. harap maklum. (^_^)



0 curhat:

 

The memorable memory.. Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting