Daisypath Anniversary tickers

Monday, March 7, 2011

Beh sangat ke aku nih? =o

Curhat by I E Z S M Y at 3/07/2011 11:58:00 PM
situasi : apabila berjumpa dengan orang baru, rakan sekerja, rakan sekumpulan or whatsoever, terutama lelaki..wehh bukan curang okeh..maka sesi suai kenal, borak2 kosong pun bermula...

sedang rancak berbual tentang isu semasa, gosipan, ngumpatan, kutukan dan an an yang lain...tiba2 si lelaki itu bertanya...


" adik beradik berapa orang?" atau "awak anak keberapa?" atau "awak anak bongsu eh?"

biasanya aku ditanya soalan yang ke3 tu...

terus aku pause. senyap. speechless sekejap. tergamam. terkedu. =O

" aaa macamana boleh tau?"

" alah tau, cara awak cakap tu macam manja2 gitu.."

ciss! manja??abih maskulin dah cara aku cakap tu tau..

" oh yeh?"

"a'ah..saya tau lah bongsu memang gitu.." * cett penilik nasib ke hape..

" oh yeh? so kenapa kalau anak bongsu pun..?"

" tak ada apa, tapi mesti best kan jadi bongsu..?" =)


FINE! aku terpaksa pikir untuk jawapan yang sesuai dan logik..





jadi.....





" alah biasa je..best dulu2, masa kecik..sekarang dah kurang, sebab dah beso. "

" mesti budak manja kan..? tengok gaya pun dah tau.."

huh..lomah botul eden dongan soalan gini..

" alah biasa je lah.."

" hehe..ok..jangan la marah..hihi"


###############################


sebenarnya, semua anak dalam keluarga ada ke-best-an yang tersendiri. anak sulung-ada sifat kepimpinan,berdikari.. anak tengah- ada sifat si sulung sikit, dan manja sikit. terpulang pada individu tu lah..tapi aku tak nafikan yang menjadi centre of attention is the last child in the family. masa kecik ok fine, sangat menjadi perhatian, sebab aku yang paling baby di kalangan abang kakak aku yang dah besar panjang. aku lah yang jadi tempat eksperimen diorang. kejam ok! eh cop, bukan macam eksperimen bedah katak dalam lab tu..hehe. aku jugak dipaksa jadi model untuk test kamera baru diorang. huh! dari segi lain, aku agak mewah dalam bab baju, aksesori dan lain2. tiap2 tahun dapat baju baru 2,3 pasang juga kasut baru. hehe. dan tak lupa masa raya, aku lah yang paling kaya. hahaha!



tapi tu masa kecik....



sekarang, takde eksperimen dah, tak ada baju free 2,3 pasang dah. semua beli sendiri. lagi haru, duit raya dah tak dapat dah!! kena bagi ada lah. waaaaa!!! T_______T


###################################


jadi, saye ni nok tanye ke awok2 seme, beh sangat ke anak bongsu nih?

ce cite ce cite...

setiap kali aku ditanya tentang adik beradik, anak ke berapa, mesti terkejut bila cakap anak last. bukan terkejut beruk mak yeh, tapi macam..

wooo anak bongsu, mesti best kan??? sambil merenung ke muka aku...


















HAA best gile!!!


huh!




manusia dengan soalan tipikalnya, memang tak boleh di pisahkan...



cop2..aku buat entry ni bukan sebab bangga dengan status aku ni, tapi nak menjelas kan keadaan sebenar, dan apa yang aku rasa..ok? peace yaw! =)




notatambahan: dapat job offer, tapi HR yang buat gaji.tamau!!!


0 curhat:

 

The memorable memory.. Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting