Daisypath Anniversary tickers

Friday, February 26, 2010

*Mari menjadi pengkritik filem........

Curhat by I E Z S M Y at 2/26/2010 09:20:00 PM
~Selamat Menyambut Maulidur Rasul~
sangat berkat ia jatuh pada hari Jumaat, iaitu penghulu segala hari........
***************************************************************

~Niyang Rapik the Movie~

Niyang Rapik bermula dengan kematian Zack (Fizz Fairuz) akibat busung setelah pulang daripada kampung Niyang Rapik. Kematiannya membimbangkan rakannya yang lain yang turut serta dalam kajian sejarah di kampung terbabit.

Helmi (Kamal Adli), Saiful (Zed Zaidi), Zizan (Shaheizy Sam) dan Amir (Awal Ashaari) bercadang kembali ke Niyang Rapik untuk memulangkan kerambit lama yang diambil sewaktu melakukan projek tahun akhir kajian peninggalan sejarah di sana.

Kerambit yang diambil arwah Zack dikhuatiri menjadi penyebab kepada kematiannya, namun setelah memulangkan pusaka tersebut kepada tuannya, mereka masih diganggu pelbagai kejadian aneh. Kehadiran Laila (Liyana Jasmay) anak kepada Tok Neram (Nasir Bilal Khan) seakan misteri kerana tingkah lakunya tidak lagi seceria dahulu.~Dalam ni si Laila tu dah mati, dan kehadiran dia hanya sekadar jelmaan untuk takutkan & kelirukan 4 orang tu...

Keadaan menjadi semakin huru hara, anggapan mereka tersasar. bukan kerambit menjadi punca. Kesilapan silam kembali menghantui. Apa sebenarnya perkara yang mereka lakukan hingga membawa kepada kematian Zack? Siapa diantara mereka yang harus bertanggungjawab?.....nak tau the ending tak..??

penamat nya adalah.................

pergi beli tiket dan tengok sendiri....hah hah hah....gelak jahat...!!

itu adalah sedikit sinopsis dari niyang rapik yang saya tonton siang tadi di GSC...

ingin saya tegaskan di sini, saya bukan PEMINAT SETIA filem yang bergenre seram, ngeri, menakutkan, suspen, banyak darah, ada hantu, puaka, devil bla bla bla....kerana...jika saya nak tengok cerita2 macam ni di rumah, saya perlukan bilangan orang yang sebanyak team bola..itupun, saya akan duduk jauh dari tv, dan bantal besar di tangan, supaya senang nak tutup muka bila perlu...dan jika saya tengok cerita ni sorang2 itu memang dah buang tabiat....(^_^)...

saya tengok ni pun sebab si dia yang beria lepas dia tengok gazet filem ni yang ala2 gempak+menarik+ngeri tu...so, tiket kami pada jam 4.20 petang..agak ramai, sebab filem ni pun baru release semalam, orang pun teruja nak tengok..macam biasa, bila cerita dah mula, saya hanya tonton babak2 yang cerah aja kerana babak malam nya mesti ada asap2 lepas tu kebarangkalian encik hantu akan keluar tiba2 banyak...(itu yang aku tak suka tu...hish..buat terkejutkan orang je..)dan saya biarkan si dia yang tengok...haa..tengok la puas2 cerita awak tuh, saya nak tidur...ha?ok..itu merepek, mana boleh tidur, bising...hehe.....=D....semakin cerita ini hampir ke penamat, si dia pun dah tahu, dan merungut, "takkan macam ni je ending?tak best langsung..rugi je...heh..."haaa...tu lahhhh...tergoda sangat dengan gazet dia yang macam best tu...padan muka....hah hah haahh...gelak jahat..!saya tak rugi apa2 pun abanggg.....XD...

walaupun cerita nya kurang sedap, tapi saya tetap teruja sebab......jeng jeng jeng.....

ada 4 orang jejaka yang mengujakan saya....hehe...terutama encik Zed Zaidi tu, macam ada aura yang sampai saya suka tengok pada dia...yang lain2 tu ok lah, not bad...Encik Shaheizy Sam tu pun best, lakonan beliau spontan, dan beliau yang buat satu panggung ketawa...oihh...baru perasan tangan sapa yang kat tepi kiri gambar tu...???oo'oooo.....alamak..menakutkan diri sendiri pulak dah...ish..cukup2.....what can i say is, ini adalah arahan Ahmad Idham yang kurang impak berbanding cerita beliau yang sebelum ni...but if you want to know the truth, the story, the ending, how gorgeous Zed Zaidi is hehe..and how spontaneous Shaheizy Sam is you can still watch it at the cinema........(^_^).......



notasajasajatambah: there's 2 more movie to go yang si dia nak tengok....aduihhh....




0 curhat:

 

The memorable memory.. Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting