Daisypath Anniversary tickers

Sunday, February 21, 2010

*the dare or not entry's answer..

Curhat by I E Z S M Y at 2/21/2010 09:57:00 PM
saya.....sangat...lah....tak...berani.....

sebab..???

ok....saya cerita dari mula...beberapa hari yang lepas, saya suarakan isi hati saya pada si dia(ayat skema gile..!!haha) yang saya nak belajar drive kereta...dan si dia pun kata, boleh ke?..dan saya kata, entah la..boleh kot, tapi ada rasa takut lagi...then, si dia pun kata, ok..nanti hujung minggu...selang beberapa hari lepas tu, saya bagitahu pada si dia saya mimpi drive kereta..sebenarnya saya dah banyak kali mimpi macam tu..drive kereta dengan lancar, tak tersangkut2 dan bawak orang lagi...lepas tu, si dia pun kata..

si dia: ha..tu maknanya awak tak boleh bawak kereta...
saya:ha?yeke?
si dia:yelah...mimpi macamtu maknanya awak memang tak boleh bawak kereta....
saya:(muka berkerut sambil atas kepala banyak sangat tanda soal)

aik?macamana ni?aku memang tak boleh bawak kereta ke?macam2 fikir dalam kepala...maklumlah saya ni agak naif sikit...hehe...2,3 hari kemudian, saya tanya pada si dia, saya ni tak boleh bawak kereta ke?si dia pun jawab, apa pulak, boleh je....ok fine...si dia memang kelentong saya pasal tu...ish....

(terasa macam cerita tak ada plot pulak...bersepah2...hmmm biar lah..)

jadi, hari ini....si dia menjadi drive coach saya....uuuu...sangat takut...terutama masa buat u-turn, sebab trauma lama masih teringat lagi...takut je kot2 terlajak, masuk semak lagi...='(...mula2 bawak di kawasan lapang area Taman Bandar, balance kan minyak, stereng, gear..(itupun macam blur lagi...haihh...)gear pun saya bersepah lagi nak kawal...suruh masuk gear 3 termasuk gear 1..lepas tu suruh bawak laju sikit....eee saya takut nak bawak laju la abang!!!huhu...si dia dah terer tak pe..saya ni terkial2 lagi...hampir menangis saya dibuatnya..dengan si dia yang agak garang, saya yang pikir takut...lepas tu disuruh bawak atas jalan pulak...auuu...lagi lah..ada kereta lain..kalau terlanggar macamane...?!!??ok..sebenarnya kawasan tu tak sibuk pun, kereta pun tak ada...saya je yang pikir lebih2, mengada..heh...=)...baru berapa minit atas jalan, muka pun dah muncung..dan kata, abang dah lah...lepas tu, kena lecture lagi, teori macamana nak bawak kereta yang betul...arrggghhh!!!!saya takut!!!saya takut!!!='((( rasa macam tak nak bawak kereta lagi dah....huhuuuu.......

seterusnya terus ke Taman Bandar ambil gambar.....dan sekali lagi si dia..menjadi photographer nya...ok..abang ni multipurpose betul lah...dan yang ini saya suka dan tak takut.....heee....(^_^)

gambarnya saya belum transfer ke dalam laptop lagi....=p


notasajasajatambah: atas jalan yang tak ada kereta dah takut, kalau jalan yang banyak kereta lori bajak motor treler macamana???? =/

0 curhat:

 

The memorable memory.. Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting