Daisypath Anniversary tickers

Monday, August 9, 2010

Si budak demam

Curhat by I E Z S M Y at 8/09/2010 11:28:00 PM
yup...sejurus balik dari KL, selepas bertungkus lumus mengerjakan the wedding, selepas tidur tak cukup, ke sana ke mari tanpa henti....


saya...


dengan rasminya.....



DEMAM, SELESEMA, BATUK



thank you for that complete package that i get.....ohhhh......suffeeerrrrrr.....

jumaat..

selasa, sepatutnya bekerja, tapi ada kursus kat luar pulak..tak masuk ofis..hari rabu baru masuk ofis..demam stat hari rabu...selasa tu just mukadimah aje...ngade2 bagi selesema sikit...cissss kek betul!!huhu

first 2 days, konon kebal lah, boleh buat kerja semua..even batuk dah macam tak cukup nafas...tapi malam badan memang panas..tak tau la, sekarang saya ni spesis demam malam kot...bertampal lah cool fever kat dahi...huh..same jugak..panas....lantak lah...bangun hari jumaat, ok..stat pening kepala macam apa entah...rasa nak pitam, pengsan...tapi sempat mandi pagi konon nak pegi kerja =D tapi bila hadap cermin dah nangis tak tahan T__T huk huk huk..terus saya telefon si dia, cakap tak larat nak kerja...dan si dia cakap, amik mc...ok...dalam pukul 9lebih, pegi klinik desa (government) ...satu hal lagi kene tunggu..mak aih..lamanya..aku ni kepala nak landing aja ni...sabau je lah...ish!bila dah turn masuk bilik, bukan doc ok...penolong pegawai perubatan...itu bukan doc...itu penolong doc aje...aik?gov clinic macam ni eh?hmmm wondering..lantak lah..aku dah tak larat dah cepat2 skit cek tu..dan memang cepat..tak de nak cek blood pressure apa semua..just cek suhu badan je...yang saya perasan dia tulis 37.5'..ok skit lah...compare to the first day is 38'..demam ye masa tu..hehe..then tanya sikit2..bagi mc..huh..tak friendly lah beliau ituh!!ok keluar...tunggu ubat..satu hal lagi, saya dah la first time pegi klinik tu..belek jugak ketas2 yang encik penolong doc tu bagi, mana nak tengok nombor giliran untuk ubat nih...tak ade pun..so saya pun tanya la orang kat kaunter pendaftaran..dia pun kata, ohh slip nama ubat ni letak kat kaunter ubat, then amik nombor kat situ...ohhhhhhhhhhh.....hmmmm....sengallll.....barulah tak lama tunggu....=D

dapat ubat, antibiotik, ubat selesama+demam & batuk...dan terus pulang rumah..sambung baring...ohhh kepala memang perlukan bantal ok....sangat2 sakit...

sabtu..

kepala still sakit...tak boleh pegi kerja lagi...saya terus telefon si dia..bagitahu, tak larat lagi nak kerja n kalau jumpa doc petang2 skit, then amik mc valid lagi ke?si dia kata, ok je...dan terus, booking si dia petang ni nak jumpa doc...terpaksa pergi hospital tempat saya bkerja..tak pe lah..free lagi pun..hehe..

dalam pukul 4, keluar...pakai jeans lusuh, tshirt+sweater n topi...ohh...sangat selenge penampilan saya...hihihi...met the doc, doc pun demam haritu, siap pakai mask lagi...saya yang konon kebal tak pakai mask..padahal dah batuk2 bersin sakan dah...yesss im spreading the virus to u all!!!=D and the doctor just bagi antibiotik...makan untuk 3hari sahaja...motif utama sebenarnya nak amik mc aje sebab tak kerja kan...haha..jahatnya..huh..antibiotik yang 6bijik tu pun dah myr44.80...mahal nyaaaa!!!nasib free...kalau tak baik beli kat farmasi aje..huhuuhu..later, teringin nak makan bubur ayam mcd..so terus pegi tc, drive thru, tiba2..
'maaf encik, bubur ayam kena tunggu lagi 30 minit...'whaaatttt???!!!????aku ni mengidam siott!!sabar je lah...dah la nak balik cepat..ish..so kami pun pegi ke megamall...terpaksa parking, menapak, lintas jalan, beratur untuk beli bubur ayam mcd sahaja...huh..dah la kepala sakit..nak makan pun selera dah kurang tau.. T__T

semalam...

kerat rambut..lagi..hihi...sempat lagi time demam2 pegi kerat rambut...=D
gambar...nanti yek..... =)

hari ini...

first day of work...kepala..still pening..so petang, ive decided to jumpa doc lagi...mintak ubat kurangkan pening....oh salah..bukan kurang, hilangkan terus pening nih!!saya tanya doc, kenapa pening yek?bukan sebab denggi kan?ohhh takut kalau tiba2 suspect denggi pulak..huhu...the doc said, pening mungkin sebab tak cukup rehat, tak cukup tidur..kalau denggi, kat tangan dah naik rashes2 merah dah...ohhh nasib baik.....yup..i tak cukup rehat....baca ni...TAK CUKUP REHAT+TIDUR...ayat caps lock tu ditujukan pada pemilik blog ini... =D



notasajatambah:pemilik blog itu....relaks ye...jangan marah..muah muah...xoxo



0 curhat:

 

The memorable memory.. Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting