Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, February 15, 2012

Rasa macam mimpi je.

Curhat by I E Z S M Y at 2/15/2012 09:49:00 AM
being a Queen in one day is like a dream. Queen means permaisuri. raja sehari kan, ada raja ada permaisuri. gitu. tak paham sudah. senang cerita, jadi pengantin sehari. haa gituu..


the preparation is like forever. dengan drama air mata-gaduh-suka-sakit hati-teruja-bengang-menyampah-bercampur campur-apa-lagi-nak-tambah-sila-tambah-cepat. bila dah sampai harinya tu, rasa sekejap sangat.


pagi-pagi pukul 630 pagi MUA kesayangan dah sampai nak cantikkan aku. yeeee dengan senangnya aku bangun awal, mandi apa semua. biasa pukul 630 pagi tu duk bawah selimut lagi. masa tengah mekap, perut pulak main2 sakitnya. at that time, tak rasa apa2 lagi. pengapit dan huda kesayangan sampai, lagi la bergelak sakan cam hape, lagi lah aku tak rasa nervous tau jahh! bagus korang. sayang korang!

bila dah hampir siap, dan semua famili dah siap, masa tu agak kelam kabut sikit. si dia pulak tak habis2 mesej dah gerak ke belum. eh tak sabar ke apa dia ni. masa tu baru rasa cam, eh serius ke ni? haha. sampai kat masjid dalam pukul 930. tak ada orang lagi, tok kadi pun tak sampai lagi. bercam-whore la kejap. hehe. tak lama tu rombongan si dia pulak sampai. bercam-whore lagi lah. haha. tok kadi sampai pukul 10. ok masa ni rasa biasa2 ajew. serius tak tipu. biasa2 je. eh boleh main biasa2 je pulak yek.

si dia dah gelabah cam hapa. aku tak nampak, yelah duduk belakang dia, mana nak nampak. lepas tengok video yang famili rakam, baru la nampak rupa nya yang macam orang tak keruan. perut ada rerama ngan kekupu tu aku tau. haha.

masa nak akad, abah aku akad kan, sekali lafaz. Alhamdulillah. tapi aku tak sedar. sedar2 pun masa tok kadi kata, ok? sah? dan saksi pun angguk2. aku tanya pengapit aku, weh dah ke? dah yeh? weh aku tak rasa pape weh. boleh? haha. serius tak rasa syahdu tacing or apa2 pun. tapi bagus lah. kira ok lah tak rasa nak nangis. hehe. tapi non hadooo.. masa salam2 dengan famili aku, main bisik2 kat telinga, ohh tersedu2 aku nangis hokey. abis mekap haku tau jahh..

part bagi mas kawin sarung cincin semua lagi la main2. haha. rasa tak percaya si dia dah jadi suamikuww.. *segan tutup muka jap.


masa nak ke dewan aku terlambat sikit, sebab kena mekap semula gara2 menangis tak hingat. ikut flow 1230 dah gerak dari rumah. tapi aku gerak pukul 1245. ehe.. sampai dewan pukul 1. orang kat dewan dah call bila nak gerak, bila nak sampai. haish bawak bersabo lah.

sampai dewan orang tengah ramai. yes its a good time. nervous? ada la sesikit. hehe. and the event went smoothly, tak ada sebarang gangguan yang merepek2. I manage to entertain most of the guests, friends, neighbours, relatives etc. tu pun kadang2 kena tarik untuk bergambar. well Im the queen okeh. *berlagak jap.

majlis kahwin harus la ada makanan yang sedap sebab nak jamu orang kan. I heard good feedbacks on my foods (catering). most of the people said tiptop. the food is delicious, great services by their stafs and the food is marvelous. lagi sekali bagitau. haha. sila klik sini. mereka ada mobile kitchen, jadi makanan di jamu panas2 dari dapur. sedap kan? haha. majlis yang ada makan sedap baru orang ingat kan. yedak? hehe.


then, we went for the outdoor session. memang penat. tapi penat sehari je lah. tak la berhari2 penatnya kan. Alhamdulillah, semua berjalan lancar. memang rasa macam mimpi aje, segala yang dah di rancang, di buat berbulan2 dah selesaiiiiiii... lega sesangat. rasa nak kawen lagi. boleh? hahaha. kbai.






rasa cam baru couple jee..sweet kannnn?? *tangan di dada mata ke atas mulut herot sikit.



3 curhat:

ღ.:Naz Syed:.ღ on Wednesday, February 15, 2012 9:50:00 PM said...

betol2 bila makanan sedap dlm kenduri br org ngat bek n boleh rekemen2 nnt...chimey mmg makanan wedding ko best sedap tau...ko ambik catering ngan sape?? lg 1 cup cake wedding ko pun sedap....boleh suggest kt kenduri aku plk nnnt hehehehee...soonnnnnn =))

I E Z S M Y on Thursday, February 16, 2012 12:25:00 PM said...

ade link catering situ...ce tgk..cup cake amik ngan sedare..blh je kalau nak tempah ngan die..hehe

aIDA sULAIMAN on Thursday, February 16, 2012 9:40:00 PM said...

izaidah!!... selamat menempuhi alam baru.. smoga rumah tangga korang diberkati dan berkekalan smpai syurga.. amin~

 

The memorable memory.. Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting