Daisypath Anniversary tickers

Friday, September 30, 2011

Sentimental Value.

Curhat by I E Z S M Y at 9/30/2011 11:05:00 PM
.

sentimental value
- the value of something to someone because of personal or emotional associations rather than material worth.



somehow and sometimes I am that person. so so so sentimental value. especially if its :-

1) given by someone that I love or anyone

2) already been with me in such a long period

3) vintage or classic

4) something that I love and like



contoh, aku ada satu teddy bear, emm more to panda sebab ada dark circle around it eyes, hehe. dan aku memang tak boleh buang dia sebab it is given by my aaa...sisters and brothers? aa ke sister je.. hmm lupa, tapi pemberian diorang la masa aku kecik2 dulu. dan sekarang umur panda bear tu lebih kurang umur aku. ok its already 20++ years old. lama kan?

even kadang2 aku rasa dia ni menyemak sebab terpaksa letak dia kat bucu kepala katil, tapi aku tak boleh buang or jual dia sebab SANGAT SAYANG + PEMBERIAN ORANG. see see..? how sentimental value I am.


baru2 ni aku kemas bilik, dan ternampak sekotak Cadbury Classic Collection, dalam dia ada 4 pembalut Cadbury yang coraknya classic. sayang kot sebab si dia bagi masa konvo aku dulu. tapi memandangkan aku memerlukan ruang lebih dalam bilik, aku terpaksa buang jugak. terpaksa hokey sobs sobs.. ayat penyedap hati "alah pembalut je tu punnn.. lagipun rasanya ada lagi Classic Collection ni kat supermarket.. boleh je beli lagiiii...."

tapi tak sama dengan pemberian orang. uhu sobs sobs. T____T


another thing, bila aku nak buang benda2 tu semua, aku akan belek tilik dan tengok lama2 dan tiba2 aku rasa yang benda tu ada perasaan, like they speak heart to heart with me and says "jangan la buang.. tak rasa sayang ke kat kamiii..??" *sila bayangkan yang benda tu tiba2 keluar mata hidung mulut dan bercakap creepy? not? apa2 je lah! so instead to throw it away, I keep it back. sebab perbualan hati ke hati yang sangat meruntun jiwa. oh imaginasi kau sangat tinggi. (-,-')


actually banyak lagi barang yang aku simpan atas sebab2 di atas tu.. dah tak terkira kali kemas tapi still aku simpan 80% dari nya. gila! mana la bilik tak sempit. hish.


so now I need to get rid of these sentimental thing. peleeeaaseeeee... because I need more space, especially when I already married, a lotsssss of space will be needed. so need to buang all those sentimental value thing. for good. uhuuuu..













but how?












try to not look lama2 at those things when wanna throw it away. supaya ia tak keluar mata hidung mulut dan cakap jangan buang kami. haha.





korang2 yang ada penyakit sentimental value boleh la try cam tu. hehe.







ok bai!






addicted to Angry Bird now!





0 curhat:

 

The memorable memory.. Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting