Daisypath Anniversary tickers

Friday, June 1, 2012

Malu nya!!

Curhat by I E Z S M Y at 6/01/2012 11:10:00 AM
Assalamualaikum. baik harini jumaat kan. haha. I'm back after 2 weeks 'hilang' hehe.


my condition is getting better, the baby is 13 weeks old now. kadang kadang terpeleot jugak dengan drama muntahan segala, tapi dah imun dah haha. selagi tak keluarkan isi perut, aku tak kan rasa selesa.


i have no problem with foods. memang macam tong sampah telan je semua haha. perangai tak berubah dari bujang dulu. tapi ada jugak yang kadang tekak tak boleh terima dan makan sikit je. perlu kenyangkan perut ni sentiasa, kalau tak memang rasa tak selesa nak buat apa2 sebab asik bunyi kelaparan. haishh. hari2 akan bawak satu beg makanan dari rumah, makanan kering macam kerepek2, mushroom soup 3 in 1 tu, biskut, yogurt, air masak mesti bawak dan lain2 ikut apa yang ada kat rumah. dalam laci ofis dah ada kurma, badam, asam, gegula. sangat variety haha! itu bahan2 untuk mengunyah semasa bekerja. boleh pilih salah satu. mushroom soup tu optional kadang terasa nak makan yang agak berat antara pukul 2pm - 530pm tu, just pour the boiling/hot water dan cicah ngan roti/biskut. done! kenyang la kejap sebelum sampai rumah. but mostly setiap masa aku mengunyah, sebab tu kena ada makanan kering. lunch n dinner aku makan nasik dan kena ada sayur. bukan la aku makan kerepek je setiap masa yek. bayi ikut perangai mak dia haha.


2 days ago, aku kerat rambut, fuhh lega ringan kepala, kurang sakit kepala dah.


next week 2nd monthly check-up. mummy dan daddy nak tengok kamu ye baby. please behave. haha.


************************************


on the other hand, ini cerita yang kadang tergelak sendiri. see the picture?



kadang aku tersarung macam ni masa nak keluar dari bilik kat ofis. boleh? nasib tersedar sebab tengok bawah. eh?alamak.. pastu gelak sorang dan pi tukar balik.

selipar belang tu memang dok kat ofis sebab masa belum kawen, aku pakai wedges, jadi perlu ada selipar spare untuk senang aku berlari2 dalam ofis compare kalau berlari pakai wedges, rasa nak terpeleot. dan sekarang dah ada budak kecik ni aku pakai sandal je. kaki kan panjang memang tak dok diam bawah meja, bila nak keluar bilik, main sarung je tak tengok apa dah. jadi la macam tu. tak apa tak ada orang yang nampak lagi. huehue.



okeh bai!










1 curhat:

Lina on Friday, June 01, 2012 3:21:00 PM said...

haha klu bole makan tu mmg syukur sgt2 la x kisahlah lepas tu muntah ke apa ini yg xleh masuk makanan langsung n then bila muntah sakit sgt coz xde apa yg kuar huhuhu

dah sapu bio oil kat perut nanti bila perut meregang xlah berparut nanti

 

The memorable memory.. Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting