Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, May 16, 2012

Campur campur lagi.

Curhat by I E Z S M Y at 5/16/2012 04:19:00 PM
aku ada masalah nak letak title. benci nak pikir title amik masa berejam. jadi letak je lah mana yang terlintas kat kepala.


my condition is still 50-50. kejap ok kejap tak. mual still ada lagi. tapi bukan setiap masa. masa gosok gigi, and masa dalam kereta. masa berjalan pun kadang mual. T__T malas? of course masih ada! haha. teruk mak budak ni.


gosok gigi 5 minit jadi 10 minit. adoii kena kawal pernafasan aku tak bagi tekak rasa geli. tapi kadang tak berjaya. tak muntah tapi rasa nak muntah. kena relak kejap then baru lega.


dalam kereta si dia letak perfume kereta yang gila busuk bau. tapi si dia kata hey wangi lah! no its busuk ok. I can't stand the smell. dan tadi aku suruh dia remove perfume tu. ia boleh membuatkan aku lagi bertambah mual dan sakit kepala. dah lama aku tahan masuk kereta je buat muka tahan busuk dan pandang si dia. dia buat muka blur. ahh nyampah. lagi pulak aku tak boleh rasa gegaran macam langgar bonggol ke lopak air ke yang buat kereta bergegar. itu salah satu gejala rasa nak muntah. asik pegang perut je kalau dalam kereta. (-,-') mula terpikir, macamana kalau nak jalan jauh nanti. harap 2nd trimester nanti jadi ok.


pergerakan aku jadi selow motion haha. tak lah macam siput. tapi aku kurang kan jalan laju yang boleh buat perut bergegar. sebelum ni berlari kat opis sebab nak kejar orang mintak sign no hal. tapi sekarang tidak lagiiii... *ayat iklan ke? haha


aku google tentang boleh ke minum air sejuk dalam peti masa mengandung? bukan kunyah ais. itu bukan kesukaan aku. sejak pregnant dah jadi sedap minum air sejuk, even air kosong pun rasa sedap gila lalu kat tekak. jadi ada la carian google yang berkesan, ada yang mengelirukan macam mitos kepala anak jadi besar, anak jadi besar, air ketuban jadi banyak bla bla..scary pulak dah.... aaaa jadi boleh ke?


hari ni terasa nak update. mak terajin sikit arini nyah. okbai.









1 curhat:

Lina on Thursday, May 17, 2012 10:39:00 AM said...

ok je klu nak minum...akak dulu minum je air sejuk...insyaAllah xde apa2

 

The memorable memory.. Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting